donderdag 22 november 2018

Noel.




Ik ga nog maar even door met kerstkaartjes maken, ben bang dat ik er nog niet genoeg heb.
Vandaag is het dit kaartje geworden met aan de binnenkant een extra vakje voor een label. Hier kun je dan een persoonlijke tekst opschrijven voor de ontvanger.

De kaartbasis is 14,5 x 21,0 centemeter en de kleur cardstock die ik daar voor heb gebruikt is Merry Merlot. Daar overheen heb ik cardstock in de kleur Gray Granite gebruikt. De afmeting hiervan is 14,0 x 10,0 centimeter.
Vervolgens heb ik een stukje designpapier genomen die aan beide kanten bedrukt is. Dit stukje papier heeft een afmeting van 13,5 x 9,5 centimeter. Dit heb ik in de breedte doorgesneden, zodat ik een stukje papier van 9,5 x 9,5 centimeter kreeg en een het andere stukje wat overblijft heeft dan een afmeting van 4,0 x 9,5 centimeter.
Deze 2 delen plak ik zo op mijn kaart dat ik 2 soorten designpapier aan de voorkant zie.
Ik heb er een lint omheen gevouwen en een embellishment aan gehangen. Vervolgens nog een tekst er op gemaakt en de voorkant van mijn kaart was klaar.
Vervolgens de binnenkant van de kaart gemaakt.


Ik heb een stukje Gray Granite cardstock genseden van 10,0 x 7,5 centimeter. Hier heb ik vervolgens een schuine kant aan gesneden en daar in dezelfde vorm maar dan iets kleiner, een stukje designpapier opgeplakt.
Dit geheel heb ik aan de randjes vastgeplakt op mijn basiskaart. Het middelste gedeelte mag niet vastgeplakt worden, want daar moet je de label tussen schuiven.
Vervolgens heb ik dus een label gemaakt met mijn labelpons.


Hiervoor heb ik ook weer de kleur Gray granite cardstock gebruikt.
Vervolgens weer een stukje designpier opgeplakt en een lintje er aan gemaakt. 
Nog een mooie stempel erop gemaakt en mijn label was ook klaar. Hier kun je een persoonlijke tekst opschrijven voor de ontvanger van dit kaartje.

Ik vind hem erg mooi geworden, jij ook?

Veel liefs, Ilonka.


2 opmerkingen:

Leuk dat je op mijn blog kwam kijken en bedankt voor je reactie.